Project Description

volan kapağı

Teknik özellikler
Yaklaşık ağırlık:18/5 kgr
Cins: Eğilebilir Demir
Uygulama: Ticari araçlar

volan kapağı

Volan kapağı şanzımanın parçalarından biridir ve motor gücü bu kısımdan şanzımana debriyaj vasıtasıyla iletilir. Volan, krank mili flanşı olarak bilinen krank milinin ucundaki bir vida ile dairesel plakaya bağlanır. Volan dairesinin ortasında, dişli kutusu giriş mili kafasına destek görevi gören bir delik vardır ve deliğin içinde sürtünmeyi önlemek için bir burç veya iğneli yatak kullanılır.

Fiyat sorgulama için arayın

volan kapağı

Volan (- Çapa Çarkı – Uçan Çark)

Bir pistonlu yanmalı motor tarafından üretilen tork tek tip değildir. Krank milindeki tork miktarı çalışma sırasında maksimuma çıkar, emme ve egzozda sıfır ve sıkıştırmada negatiftir. Başka bir deyişle, sıkıştırma sırasında krank miline enerji verilir. Aynı zamanda, krank miline diğer silindirlerden kuvvet uygulanmalıdır, böylece salınım olmaz. Bu nedenle silindir artırma yönteminin yanı sıra bu amaçla volan da kullanılmaktadır.

Ankraj çarkı, ankraj çarkının ağırlığından dolayı piston (emme-sıkıştırma-boşaltma) ataletine ulaşılamadığı durumlarda, bir takım cıvata ve somunlarla krank milinin ucuna sabitlenen, nispeten ağır dönen silindir ağırlığıdır. krank milini döndürür.

Silindir sayısı ne kadar küçük olursa, bu eylem o kadar belirgin olur. Bu nedenle ankraj çarkı krank milinin çevresini ayarlayarak krank milinin titreşim ve dalgalanmalarını engeller ve hareketini homojen hale getirir.

Volanın çevresinde, motoru çalıştırırken marş dişlisinin devreye girmesinden sorumlu olan bir dişli çubuğu vardır.

Bazı volanlarda bir Delco ayarı ve zamanlama simgesi bulunur.

Volan, motorun doğrudan krank miline bağlı olan son elemanıdır ve denge oluşturmanın yanı sıra gücü depolamaktan da sorumludur. Volan ne kadar ağırsa, bu yetenek o kadar yüksek olur.

Volan, debriyaj plakasının yüzeyi ile doğrudan temas halindedir.

Volan, krank miline cıvatalarla bağlanan ağır plaka benzeri bir parçadır. Ağır bir cismin kinetik enerjisi cismin kütlesiyle olduğu kadar hızıyla da ilgilidir. Volanın kendisi, bir krank mili tarafından döndürülen bir kütleye sahiptir. Bu dönüşün sonucunda Hyundai Volan bir kinetik enerji kazanır. Şimdi, krank milinin itici gücünü Hyundai volandan ayırırsak, volanın yavaş hareketinden dolayı volan bundan kısa bir süre sonra hareket etmeye devam edecektir.

Aslında, volan malzemesi, gelişmiş döküm ile dökme demir alaşımından yapılmıştır. Pürüzsüz ve cilalı olmalı, eğilmemeli ve dengesi de iyi olmalıdır.

Hyundai Volan görevi

– Hızı korumak için enerji depolama (yanma olmadığında)

-Tek tip krank mili hızına

-Motordan arabaya güç aktarmak için