Project Description

Manifold OMG 

OMG manifoldu
Rough weight: 6/5 Kg
Material: Ductile iron
Usage:Passenger cars

OMG manifoldu

İçten yanmalı araçların tahrikine manifold adı verilen bir parça yerleştirilir ve hava giriş ve duman çıkışı olmak üzere iki tipe ayrılır.

Please call for your inquiries

OMG manifoldu

Manifold adı verilen bir parça, iki tip giriş veya hava ve çıkış veya dumana ayrılan ve farklı işlevlere sahip olan içten yanmalı araçların tahrikinde bulunur. İçten yanmalı araçların tahrikinde manifold adı verilen bir parça, iki tip giriş veya hava ve çıkış veya dumana ayrılan ve farklı işlevlere sahip; Giriş manifoldu, hava ve yakıt karışımının yanma odasına yönlendirilmesinden, çıkış manifoldu ise yanma gazlarının motordan dışarıya yönlendirilmesinden ve boşaltılmasından sorumludur. Manifoldun arabadaki görünüşte basit rolü olmasına rağmen, bu görev, tahrik sisteminin doğru çalışmasında büyük önem ve hassasiyete sahiptir. Arabayı gövdeyle karşılaştırırsak, hava manifoldu ciğerleri gibidir. Belli bir miktar havayı belirli bir miktarda yakıtla birleştirmek için silindirlere hava emen bir dizi kanaldan oluşur. İçten yanmalı motorların çoğu dört aşamalı bir süreçte çalışır ve ilk aşamada (emme aşaması olarak adlandırılır) hava manifold girişinden bir valf yoluyla silindire pompalanır. Bu giriş valfleri daha sonra diğer üç aşama (sıkıştırma, yanma ve boşaltma) için kapatılır ve döngü yeniden başlatıldığında yeniden açılır. Giriş manifoldu, valf açıldığında yeterli havanın girmesini sağlamaktan ve ayrıca hava miktarını tüm silindirlere aktarmaktan sorumludur. Geçmişte karbüratörlü arabalardaki hava manifoldu, dökme demir veya alüminyum alaşımından yapılmıştı ve kullanılan motorun teknik özelliklerine bağlı olarak farklı bir tasarıma sahipti. Ancak günümüzün enjektörlü yakıt sistemli arabalarında, manifold entegre bir tasarıma sahiptir ve step motor başlangıçtadır. Egzoz manifoldu aynı zamanda otomobilin egzoz sisteminin motor bloğuna bağlanacak ilk kısmıdır. Bu bileşen, egzoz gazlarını tüm silindirlerin yakıt yanmasından aracın egzoz katalitik konvertörüne aktarır. Egzoz manifoldundaki sızıntı veya sızdırmazlık contasının bozulması, dumanın yolundan çıkmasına ve aracın sağlığına zarar vermesine neden olacaktır. Ayrıca bu, aracın oksijen sensörüne yanlış bilgilerin gönderilmesine neden olur. Çıkış manifoldu Motor silindir kapağındaki her bir çıkış için, sonunda tümü bir kanala giren bir çıkış vardır. Herhangi bir sızıntıyı önlemek için özel bir yıkayıcı da kullanılır.

Ürün müşterilerimiz:

Aşağıdaki fabrikalar ve şirketler bu ürünün müşterisidir:

  • Iran Khodro

  • Saipa

  • Bahman khodro

  • Isaco

  • Pars khodro