Project Description

Mazda fren pompası

Technical specification 
Rough weight:600 gr
  material: Gray cast iron-GG25
Usag:Passenger cars

Mazda fren pompası

The main function of the brake pump is to assist to a convenient braking to stop the car when the pedal pressure first reaches the brake pump. The oil is sent to the main ducts and wheels and the braking operation is completed

Please call for your inquiries

Mazda fren pompası

Araba fren pompası nedir ve fren sisteminde nasıl çalışır?

Fren pompasının ana işlevi, aracı düzgün ve rahat bir şekilde durdurmak için frenlemeye yardımcı olmaktır.Sürücü aracı durdurmak veya yavaşlatmak için fren yaptığında, fren pedalına baskı uygular ve bu basınç ilk olarak fren pompasına uygulanır.Fren pompasına ilk basınç uygulandığında, içindeki yağ frenleme için özel bir boru ve kanal vasıtasıyla tekerleklere gönderilir.Pompa ve fren deposu, motor bölmesinde ve fren servosu üzerindeki fren pedalının yanında bulunur.Fren servosu, frenleme işleminin gerçekleştirilmesinde ve ayrıca bu işlemin tamamlanmasında önemli bir rol oynar. Bu parçanın arızalanmasının belirtileri, yağ sızıntısı, fren pedalının yumuşaması ve frenleme gücünün kesilmesidir.Bu parçayı değiştirdikten sonra, düzgün çalıştığından ve etrafında sızıntı olmadığından emin olmanız gerekir.Bu parçayı değiştirdikten sonra fren pompasındaki yağ miktarının kontrol edilmesi ve güvenlik konularının devam ettirilmesi önerilir. Fren pompasının düzgün çalışması, fren balatasının dayanıklılığını ve kullanım ömrünü uzatır. Aslında genel olarak fren pompasının, sürücünün fren pedalına tekerleklere doğru bastıktan sonra fren sıvısının korunmasından sorumlu olduğu söylenebilir. Fren hidroliği deposu, fren kaynağı olarak adlandırılan fren pompasının üzerinde bulunur. Fren pompası, sürücü tarafından pedala basıldıktan ve bu tanka giren hidrofora basıldıktan sonra içerisindeki aksesuarlara göre tekerleklere basarak yağı tekerleklere gönderir ve bu da frenlerin sıkışmasına neden olur. ABS’li araçlarda, yağ, fren pompasından gönderildikten sonra ABS’ye gider ve oradan dört tekerleğe bölünür.Yağı 4 tekerlek arasında bölmekle yol sorumludur. Fren pompası genellikle iki devrelidir. Ön tekerlekler için bir parça ve arka tekerlekler için bir parça. EBS sisteminde, bu devre sağ ön tekerlekte ve sol arka tekerlekte bir yük borusu olan bir çaprazdır ve bunun tersi de geçerlidir.

Bu, fren sıvısının bakımından sorumlu olan ve fren tehlikesine karşı uyaran fren pompasıdır. Çünkü çoğu fren pompasında, yağ yoksa veya yağ azaldığında sürücüyü uyaran bir sensör bulunur. Bu uyarı sürücü için çok önemlidir çünkü fren hidroliği seviyesi düştükten sonra fren hidroliğinin neden azaldığını kontrol etmelidir Fren sisteminde önemli olan nokta fren hidroliğinin hiçbir şekilde azalmamasıdır. Fren hidroliği sızıntısının iki nedeni vardır veya boru hortumunda ve fren silindirinde bir yere sızmıştır. Ya da balata miktarı azalmış ve bu fren sıvısının seviyesi düşmüştür.

Sürücü, düşük fren yağı uyarısını gördükten veya gördükten sonra, düşük fren yağının nedenini bulmak için uzman bir fren tamir atölyesine başvurduğunuzdan emin olmalıdır. Fren hidroliğinin neden düşük olduğunu görmemiz ve düzeltmemiz gerekiyor. Pompadaki fren sıvısı iki dereceye sahiptir, maksimum ve mayın, daha iyi performans için ayarlanması gerekir Fren sisteminin hiç yağ kullanmadığını unutmamalıyız. Yağ bir dereceye kadar olmalı ve düşükse bir sebebi olmalı.

Fren pompası arızasının belirti ve semptomlarından biri, fren pedalının debriyaj gibi davranmasıdır. Bu durumda pedal ayağın altında sert değildir. Bu, binek araçların fren pompasının arızalanmasının belirti ve semptomlarından biri olan frenin boşaltılması olarak adlandırılır. Bu pedalın boşaltılması, aracın fren pompasına zarar verecektir. Çünkü içindeki parça ve aksesuarlar kauçuk olup yağın tekerleklere ulaşmamasına neden olur ve bu durumda yağ basıncı parçalardan kaçar.

Bir araba fren pompası arızasının işaret ve semptomlarından biri, pedala tam olarak basılmadan önce, sürücünün pedalın yavaşça yokuş aşağı boşaldığını ve pedalın altında yavaşça durduğunu hissetmesidir. Bu durumda hasar yine de azdır, bu şartlarda tamirhaneye giderseniz fren pedalı tamamen boşalmayacaktır. Aksi takdirde ekipman zamanla bozulacak ve lastikler yağı tutamayacak ve pedal tamamen boşalacaktır.Araba fren pompasının arızalanmasının nedenlerinden biri, fren pompası deposundaki fren sıvısının değiştirilmesindeki gecikmedir. 1 yıl sonra, fren hidroliği nemli hale geldiğinden ve kaynama sıcaklığına sahip olduğundan ve soğuk ve sıcaktan dolayı özelliklerini kaybettiğinden, otomobilin fren pompasının içindeki fren hidroliği değiştirilmelidir.Fren hidroliğini değiştirmenin en iyi yolu, tankı açın, fren yapın ve su ve rika ile yıkayın.Su, fren sıvısını çözer ve çözer Tankı su ve rika ile temizledikten sonra, temiz fren yağını fren pompasına dökmeli ve tekerlekleri ve fren sistemi yolunu, önceki yağ tahliye fren sistemine girene kadar ayrı ayrı havalandırmalıyız. Yağ değiştirilmezse, fren pompasına ve ABS bloğuna zarar verir.

Kısacası, aşağıdaki belirtileri görüyorsanız, aracınızın fren pompası arızalıdır: Fren pedalı bir kavrama görevi görür. (Freni serbest bırakmak)

Pedal, yokuşlarda serbest bırakılır ve gevşetilir ve pedalın altında yavaşça durur.

Fren yapılırken araç yana çekilir.

Ürün müşterilerimiz:

Aşağıdaki fabrikalar ve şirketler bu ürünün müşterisidir:

  • Iran Khodro

  • Saipa

  • Bahman khodro

  • Isaco

  • Pars khodro