Project Description

Peugeot kumpas

Technical specification 
Rough weight:2/5 Kg
material:Gray cast iron
Usage:Passenger cars

Peugeot kumpas

Bu kısım, pedleri rotorlara tutturmak için gerekli kuvveti sağlar. Basitçe söylemek gerekirse, kaliperler rotor ile sürtünme yaratmaktan ve fren balataları ile aracı durdurmaktan sorumludur.

Please call for your inquiries

Peugeot kumpas

Araba freni, arabanın zamanında durmasına neden olan çeşitli bileşenlerden oluşur. Bu sistemin bileşenlerinden biri de kumpastır.

Disk fren sisteminde araba tekerleği, tekerleklerle birlikte dönen metal bir rotora bağlıdır. Fren kaliperi, rotorun üst kısmında bulunur ve fren balatalarına bağlı bir çift metal plaka içerir. Fren balataları rotorların dışını ve içini kaplar.

Ayağınızı fren pedalına koyduğunuzda, ana pompadaki yağ, balataları bir kumpas ile rotorlara tutturmak için gereken kuvveti sağlar.

Basitçe söylemek gerekirse, kaliperler rotor ile sürtünme yaratmaktan ve fren balataları ile aracı durdurmaktan sorumludur. Balataların ve yüzeylerinin malzemesi, rotor ile çok fazla sürtünmeye neden olabilecek şekildedir ve kuvvet uygulayarak fren yapıldığında sürtünmeye neden olur, rotorun dönüş hızını azaltır ve durdurur. Rotorlar da tekerleklerle birlikte dönerek arabanın durmasına neden olur.

* Disk frenlerin çanak frenlere göre avantajları

Eski arabalarda kullanılan çanak fren mekanizmasında, çanak ile fren balataları arasındaki sürtünmeden dolayı tekerlekler durmuştur. Bu sürtünme çok fazla ısı oluşturur ve bazı durumlarda aşırı frenleme ve fren sisteminin aşırı ısınması nedeniyle araç fren yapar ve bu çok tehlikelidir.

Ancak diskli frenlerde balatalar diskin dışında olduğu ve kaseyi çevrelemediği için daha hızlı soğurlar.

Bugün tüm tekerleklerde bulunan ancak geçmişte yalnızca ön tekerleklere yerleştirilen Caliper Sport. Kaliper’in yaptığı, diğer otomobil parçalarının frenlemeyi daha hızlı ve kolay hale getirmesine yardımcı olmaktır. Arka tekerlekler daha az fren gerektirdiğinden, ön tekerlek kaliperi daha güçlü olmalıdır.

Fren kaliperi olmadan araç fren sistemi duracaktır. Bu, fren kaliperlerinin önemini göstermektedir. Bu parçalar fren balatasına bağlanır, böylece her ikisi de

aracı yavaşlatmak veya tamamen durdurmak için fren rotoru yüzeyi ile temasa geçin.

Fren kaliperleri türleri:

İki ana tip fren kaliperi vardır: yüzer ve sabit. Kayan tip, kayar kumpas olarak da bilinebilir. Yüzer ve sabit fren kaliperleri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları inceleyin:

Yüzer fren kaliperleri:

Yüzer fren kaliperlerinin hareketi bir giriş ve çıkış hareketidir. Bu tip fren kaliperi, rotorunun iç kısmında maksimum iki pistona sahiptir. Piston, fren pedalına bastıktan sonra tüm kaliperi sıkıştırır. Fren balataları yardımıyla rotorun her iki tarafında sürtünmeye neden olur. Ayrıca mevcut piston sayısı sabit tipten daha azdır. Böylece, yüzer bir kaliper için bir veya iki piston bulunurken, sabit bir kaliperde birkaç pistona sahip olabilirsiniz, bu onun avantajlarından biridir, ancak diğer yandan bu, sabit kaliperleri yüzer olanlardan daha pahalı hale getirir. Ayrıca, yüzer tip fren kaliperi, sabit tipten daha fazla özen gerektirir. Pas ve toz, yüzer kalibrelerdeki mekanik sorunların iki yaygın nedenidir ve buna rağmen, frenin kalibresi rotoru fren balatalarından ayıramayacak, bu nedenle daha fazla güç kullanarak daha fazla sürtünme üretir. Daha fazla sürtünme sonucunda daha fazla ısı üretilir ve aşırı ısı uzun vadede bu parçaya ciddi zararlar verir.

Sabit fren kaliperleri:

Yüzer fren kaliperleri sabit tiplerden tamamen farklıdır. Yüzer kumpaslar belirli bir hareketi takip ederken, sabit tipler hiç hareket etmez. Sabit kaliperlerde ayrıca rotorun hem içinde hem de dışında pistonlar bulunur. Bu tip fren kaliperlerinin dezavantajları, pistonlarının yüksek fiyatıdır. Bazı sabit kaliperlerin her iki tarafında ikiden fazla piston bulunur. Aslında her rotorun çevresinde birkaç piston olabilir. Ancak bu, ancak araç sahibi masrafları karşılayabilirse mümkündür.

Araç boyutuna göre fren kaliperleri

Uygulanan kuvvet, aracı durdurmak için fren kaliperi gücünün miktarı ile belirlenir. Bu özellikle rotor yüzeyine uygulanan kuvveti ifade eder. Güçlü tutma kuvveti, ancak fren balatalarının sürtünme malzemelerinin etkili ve geniş olması durumunda mümkün olabilir. Piston sayısı da uygulanan kuvveti etkileyebilir.

Kamyonlar ve SUV’lar kesinlikle standart arabalardan daha büyüktür. Daha ağır aksesuarları ve daha büyük lastikleri var. Daha fazla yolcu ve kargo taşıyabilirler, bu da sonuçta toplam ağırlıklarında bir artışa yol açar. Neyse ki, kamyon fren kaliperleri artık piyasada mevcuttur. Temas yüzeyleri, standart yüzer kaliperlerin iki katıdır.

Arabaları ve kamyonları karşılaştırırken aralarında daha fazla fark vardır, bu yüzden her arabanın artılarını ve eksilerini kontrol edin.

Hasarlı fren kaliperlerinin belirtileri

Sorunları ortaya çıkmadan önce çözmek için bu belirtilere dikkat edin:

Aracın anormal hareketi

Fren kaliperleri hasarlı arabalar bazen düz bir çizgide hareket edemezler. Fren çekişi nedeniyle bir tekerlek diğerinden daha yavaş olduğunda, araç yolun kenarına doğru hareket etme eğilimindedir. Fren yaptığınızda titreşim meydana gelebilir, ancak bu senaryoya katkıda bulunan daha fazla faktör vardır.

Garip sesler

Bu sesler aslında fren pedalına basıldığında tekerleklerden duyulabilir. Bu anormal sesler, fren kaliperlerinde hasar olduğunu gösterir. Bir kumpas gevşek veya sıkışmış olabilir. Sesin araba sorunlarının bir işareti olabileceğini kanıtlamak için direksiyon simidinin dönerken neden garip sesler çıkardığını inceleyin. Bir araç dönerken de inleyebilir, bu yüzden nedenini öğrenin.

sızıntı

Fren hidroliği kauçuk bir kap içinde kapatılmıştır. Uygun performansın sağlanabilmesi için mutlaka fren kaliperleri kullanılmalıdır. Ancak, frenlerin ısısı nedeniyle contaları veya kaplamaları aşınabilir. Hasarlı bir conta veya muhafaza kesinlikle bir sızıntıya neden olabilir.

Tamir ve bakım

Fren kaliperi parçaları

Fren balataları, kaliperin en kırılgan parçalarıdır. Ancak bunlar, kullanabileceğiniz hedef belirleme paylaşım yazılımlarından sadece birkaçı. Beklendiği gibi, hareket eden bir rotorla sürekli temastan sonra çürürler ve yıpranırlar. Çürük fren balataları, orijinal görünümlerinden daha incedir. Hasarlı fren balatalarının değiştirilmesi yeterlidir, yapabileceğiniz tek şey bu. Buradaki zorluk, balataları değiştirmeden önce pistonu kaliperden çıkarmaktır. Tek yapmanız gereken doğru aletleri kullanarak pistonu fren kaliperine geri bastırmak. Piston bir vida gibi tasarlanmıştır, bu yüzden tek başına elle çıkaramazsınız. Bazı insanlar bunu pense ile yapabilir, ancak bu aletler ellerinize veya kaliper ve pistona zarar verebileceğinden tavsiye edilmez.

Arabanızın fren kaliperini ne zaman kontrol etmelisiniz:

Araçta aşağıdaki belirtilerden herhangi birini görürseniz, hemen araç fren kaliperini kontrol etmeli ve tamir etmelisiniz:

Frenleme sırasında fren sisteminden ses geliyorsa fren kaliperi kontrol edilmelidir. Aslında, fren sistemindeki garip sesler, fren kaliperinde olası bir arıza olduğunu gösterir.

Direksiyon simidinin arkasındaki ekranda veya araç monitöründe ABS fren lambası ve araç kontrol lambası yanıyorsa, aracın merkezi bilgisayarı aracın fren sisteminde bir sorun tespit etmiş olmalıdır, bu nedenle aracı bir yetkiliye göstermek en iyisidir. tamirci.

Aracınız fren yaparken uzun bir mesafe kat ediyorsa ve bu mesafe normalden uzunsa, ayrıca fren yaparken araca çarpılırsa bu ikisi aracın fren sisteminde ve kaliperinde bir sorun olduğunu gösterebilir.

Araç fren pedalı çok sert veya çok yumuşak ise aracınız fren yaparken uzun mesafe kat ediyorsa ve bu mesafe normalden uzunsa fren kaliperi kontrol edilmelidir. Fren pedalına uygulanan basınç miktarı çok fazla veya çok az olmamalıdır. Aslında fren pedalına düşük bir basınçla aracı durdurabilmeniz ve fren sistemini devreye sokmak için pedala sonuna kadar basmamalısınız.

Arabanın altında veya tekerleklerin etrafında ve hatta arabanın motor bölgesinde yağ ve sızıntı varsa, fren sistemini ve fren kaliperini kontrol etmelisiniz.

Kaliper olmadan fren sisteminin pratikte başarısız olacağını unutmayın, bu da fren kaliperinin önemini gösterir. Bu nedenle, araç muayene işlemi sırasında zaman zaman fren kaliperini kontrol etmeyi ve gerekirse değiştirmeyi asla unutmayın, çünkü araç fren sisteminin ihmal edilmesi sizin ve araç içindekilerin güvenliğini ciddi şekilde tehlikeye atacaktır. Bu nedenle herhangi bir ciddi hasardan önce kaliperi kontrol edin ve onarın.

ürün müşterileri:

Aşağıdaki fabrikalar ve şirketler bu ürünün müşterileridir:

  • Iran Khodro

  • Saipa

  • Bahman khodro

  • Isaco

  • Pars khodro