Project Description
Pride Crankshaft
Technical specification |
---|
Rough weight:12 Kg |
Material: Ductile iron-GG70 |
Usage:Passenger cars |
Crankshaft
Krank mili, motorlarda pistonların doğrusal hareketini dönme hareketine dönüştüren bir bileşendir.
Krank mili genellikle silindir bloğuna yatak tarafından monte edilir ve krank milinin serbest bırakılmasını veya boyuna gevşekliğini “yatak kolu” adı verilen bir parça ile ayarlar. Yataklardaki krank mili açıklığı, milimetrenin onda birinden azdır. Krank mili sabit ve hareketli menteşelere veya bağlantı noktalarına sahiptir, sabit menteşeler silindir bloğu üzerindeki sabit yataklarla kapatılır ve sadece dönme hareketi vardır ve bu nedenle bu adla adlandırılır. Dönme hareketine ek olarak dönme hareketine de sahip olan hareketli menteşeler, hareketli bir yatak ile biyel koluna bağlanmıştır. Biyel kolu da pistonun piston stroku olarak adlandırılan ileri geri hareketini dönme hareketine dönüştüren bir pim pimi aracılığıyla pistona bağlıdır.
Sabit krank millerinde, motor yağının hareketli yatakları yağladığı hareketli kranklara yol açan delikler vardır. Krank milinin ön tarafında genellikle bir zincir, kayış veya dişli vasıtasıyla eksantrik milini veya valf gövdesini döndüren bir dişli bulunur. Alternatör alternatörü, direksiyon hidrolik pompası, klima kompresörü ve su pompası da kayış ve kasnaklarla krank mili dönüşü ile beslenir. Krank milinin ucunda disk ve debriyaj kapağının kapatıldığı ankraj çarkı veya volan kapatılır ve kuvvet dişli kutusuna ve ardından tekerleklere aktarılır. Krank milinin çalışma mekanizmasını daha iyi anlamak için bisiklet pedallarına benzetilebilir.
Krank mili sistemi ilk olarak MS 1200’de İranlı mucit Badi al-Zaman Hazri (1136-1206) tarafından icat edildi. İki tip su kaldırma cihazında bir krank mili kullandı.
Crankshaft application
Krank mili, içten yanmalı motorun çalışma ömrü boyunca değişen eğilme ve burulma yüklerine maruz kalan parçalarından biridir. Krank milinin arızalanması motorda ciddi hasara neden olabilir, bu nedenle tasarım sırasında yorulma mukavemetini kontrol etmek önemlidir. Krank mili tasarımının taşıma kapasitesi, optimum ağırlık, daha fazla verimlilik ve daha uzun ömür gibi birçok zorluğu vardır.
Pistonların ileri geri hareketini dönme hareketine çeviren eksenel krank milidir. Bu reaksiyon ünitesi, tüm motor pistonlarını aracın hareket etmesine neden olan tek bir dönme kuvvetine dönüştürür. İçten yanmalı motorun kapasitesi ve ömrü büyük ölçüde krank milinin gücüne bağlıdır. Krank miline gelen yükün aralıklı olması nedeniyle tasarım sürecinde parçanın çalışma ömrü boyunca yorulma analizi ve dayanıklılığının dikkate alınması gerekmektedir. Mümkün olan en az ağırlığa ve iyi yorulma mukavemetine sahip krank milleri gibi pahalı parçaların üretimi, endüstride her zaman önemli bir konudur. Bu, daha iyi yakıt verimliliğine ve daha yüksek güç çıkışına sahip daha hafif ve daha küçük motorlarda önemlidir. Krank mili arızasının en yaygın türlerinden biri, enine kesit yüzeylerde veya aynı 5 kademeli alanlarda yanmadan kaynaklanan eğilme yükünden kaynaklanan yorulmadır. Krank milinin geometrisindeki değişiklikler, stresin kademeli noktalarda, yani yatakların krank miline bağlandığı noktalarda yoğunlaşmasına neden olur. Ayrıca parça, kullanım ömrü boyunca hem burulma hem de eğilme yüklerine maruz kalır; Bu nedenle kademeli alanlar, krank milinin ömrü boyunca en kritik strese dayanabilen noktalardır ve bunun sonucunda hassas alanlar ve parçadaki yorulmadan kaynaklanan arızalardır.
Product customers:
The following factories and companies are the customers of this product:
Iran Khodro
Saipa
Bahman khodro
Bahman khodro
Pars khodro