Project Description
Rulman kabuğu
Teknik özellikler |
---|
Yaklaşık ağırlık: 79 kgr |
Cins: Eğilebilir Demir |
Uygulama: Demiryolu Endüstrileri |
Rulman kabuğu
İki parçalı rulmanlar
Rulmanları, şaftın tüm uzunluğu boyunca monte edilebilmesi ve kolayca değiştirilebilmesi için iki parçalı yaparlar. Her iki taraftaki vidaları sökerek, yataklar milden kolayca çıkarılabilir veya kovanları değiştirilebilir.
Bu rulmanlar iki parçadan oluşmaktadır.
YATAK GÖVDE
YUVARLAK RULMAN rulman yatağı
Rulman gövdesi
Rulmanın gövdesi genellikle dökme demirden yapılır, ancak karbonhidratın yerine ve türüne göre de farklılık gösterir. Çelik veya alüminyumdan yapılabilirler
Rulman kabuğu
Yatak kovanı tek parça veya iki parça olabilir. Parça ise basit bir çalı gibidir ama biraz örtülüdür.
İki parçalı kabuk (SHELL) olarak bilinir ve iki parçalı yataklarda kullanılır.
Yatak kovanı, bit veya bakır ve kurşun alaşımlı, karmiyum alaşımlı ve bronz alaşımlı bir kaplamaya sahiptir.
Otomobillerde kullanılan iki tip rulman vardır. Krank milleri ve biyel kolları ile ilgili sabit ve hareketli rulmanlar. Rulmanlar yarım silindirik olup, 1,3 mm kalınlığında ince kabuklara sahiptir.
Motor üzerindeki yük 0,5 ile 0,15 mm arasında olabilir. Otomotiv motor yatakları, farklı alaşımlardan yapılmıştır.
%90 bakır, %5 kalay, %1.5 ila %6 antimon ve %7 ila %10 kurşun içeren bitli rulmanlar
%60 bakır, %25 kurşun ve %15 diğer metaller ile alaşım ve kurşundan yapılmış rulmanlar
%98 kadmiyum ve %2 diğer metaller ile kadmiyum alaşımından yapılmış rulmanlar
Bakır ve kalaydan alaşımlanmış bronz alaşımlı rulmanlar ve kullanımı biyel burçlarında yaygındır.
Genel olarak iki parçalı rulmanlar üç şekilde kullanılır.
Sabit bir eksen üzerinde serbestçe dönen makaralar ve makaralar gibi rulmanın dönmesi gerektiğinde
Rulmanın sabitlenip taban olarak kullanılması gerektiğinde ve eksen butonların ekseni gibi onun üzerinde döndüğünde
Krank mili ve birlikte dönen bağlantı çubukları gibi mil ve yatağın her ikisi de dönerken
İran Khodro
Saipa
Bahman khodro
Isaco
Pars khodro